Blog

By Rafał Gromek,

3 sposoby na łatwiejsze zasypianie dziecka

Bywają dni gdy dzieci bez większego problemu, i o w miarę przyzwoitej porze „lądują” w swoim łóżku, by po chwili smacznie zasnąć. Są jednak też takie, w których próba nakłonienia naszych pociech do położenia się spać jest prawdziwą drogą przez mękę. Czy można takich chwil unikać? W zdecydowanej większości przypadków, tak. Oto 3 sprawdzone sposoby.

Sen 2

Po pierwsze aktywność fizyczna w ciągu dnia.

Nie jest to sposób zbyt odkrywczy, ale bardzo często niedoceniany. W kilku poprzednich wpisach poruszaliśmy kwestię minimalnej ilości aktywności fizycznej dla dzieci w poszczególnych grupach wiekowych. Odwołam się zatem do doświadczeń własnych. Nasze córki usypiają zdecydowanie lepiej, gdy w ciągu dnia uczestniczyły w odpowiedniej ilości zajęć ruchowych czyli mówiąc wprost, gdy są odpowiednio zmęczone. Przy czym należy pamiętać, by dać dziecku przynajmniej 2 godziny na powolne wyciszenie przed zaśnięciem.

Po drugie odizolowanie od urządzań elektronicznych i jasnego światła

Nie chodzi tu oczywiście jedynie o próby zaśnięcia przy włączonym telewizorze czy w mocno oświetlonym pokoju. Skupmy się raczej na pozbawieniu dziecku dostępu do urządzeń elektronicznych na 1,5 do 2 godzin przed zasypianiem. Ograniczenie czasu spędzanego przed dowolnym z ekranów jest tak czy inaczej wskazane, ale szczególnie wieczorem wprowadźmy dodatkowy czas na łagodne wyłączenie się ze świata nadmiarowych bodźców i treści. Łagodne oświetlenie, szczególnie w przypadku małych dzieci, daje dodatkowe poczucie komfortu, ale wiele badań wskazuje, że jakość snu, to również brak źródeł światła, które mogłyby zakłócać odpoczynek.

Po trzecie nawyki lub rytuały

O tym też piszemy dość często. Zdrowe nawyki to najlepsza broń na sytuacje nieoczekiwane i stresowe. Odnosi się to również do zasypiania. Starajcie się, by położenie dziecka do łóżka było poprzedzone stałym rytuałem. I to nie 5 minutowym, ale trwającym na tyle długo, że w sposób nieświadomy zaprowadzi malucha do spokojnego i zdrowego snu. U nas jest to szykowanie ubrań na następny dzień, sprawdzanie plecaków do szkoły, wieczorny prysznic i toaleta, mycie zębów i nieodzowne wspólne czytanie.

3 sposoby na łatwiejsze zasypanie dziecka

————————————-
Infografika:

Infografika_sen_3_sposoby

Podziel się tą treścią:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Tagi do wpisu

Podobne artykuły

Model i7W Tweet!func ...

Model i7W Podczas sobotniej konferencji, psycholog ...

czytaj

Jaki jest najczęśc ...

Jaki jest najczęściej spotykany składnik imprez ...

czytaj
Nawyki żywieniowe

Nadwaga i otyłość ...

Nadwaga i otyłość. Czy to zmora naszych czasów ...

czytaj